Skip to main content

Makluman Semasa

NOTIS PEMAKLUMAN: GANGGUAN CAPAIAN PERKHIDMATAN SEMUA SISTEM APLIKASI DI JABATAN PERKHIDMATAN AWAM (JPA)

Perhatian Kepada :

Semua Pengguna:

Gangguan capaian Sistem aplikasi JPA seperti Internet / HRMIS 2.0 / Portal JPA / eSila / eSila v2 / SPMB / MyKehadiran dan lain-lain. 

Tarikh / Masa Mula : 13 Disember 2024 (Jumaat) / 8:00 malam
Tarikh / Masa Tamat : 15 Disember 2024 (Ahad) / 10:00 pagi 
Kerja-kerja / Tujuan / Sebab : Kerja-kerja penyenggaraan elektrik dan perkakasan di Pusat Data JPA 
Kesan kepada pengguna terlibat :

Kesan capaian kepada semua sistem aplikasi dan portal JPA termasuk sistem aplikasi HRMIS 2.0.


Bagi mengelakkan sebarang kesulitan, pengguna dinasihatkan menyelesaikan urusan seperti mencetak eGL sebelum tarikh/masa mula di atas bagi kegunaan kecemasan dan sebagainya. 

Tindakan yang perlu diambil oleh agensi : Menyebarkan makluman kepada pengguna di Agensi/Kementerian. 
Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi kami melalui : Sistem Pengurusan Meja Bantuan (SPMB)
https://spmb.jpa.gov.my

Pasukan Meja Bantuan HRMIS JPA
Telefon: 03-8321 1400

makluman semasa, 2024

  • Hits: 6861

NOTIS PEMAKLUMAN: CAPAIAN PERKHIDMATAN SISTEM APLIKASI HRMIS 2.0 DI JABATAN PERKHIDMATAN AWAM (JPA) TELAH PULIH

Perhatian Kepada : Sistem aplikasi JPA seperti HRMIS 2.0 / MyHRMIS Mobile / SPMB / MyKehadiran / eGL / eSILA / MyPsyD dan lain-lain.
Tarikh / Masa Mula : 27 November 2024 (Rabu) / 12:01 pagi
Tarikh / Masa Tamat : -
Kerja-kerja / Tujuan / Sebab : Penyenggaraan aplikasi HRMIS 2.0
Kesan kepada pengguna terlibat : Gangguan capaian kepada sistem aplikasi HRMIS 2.0 dan aplikasi yang menggunakan capaian ID yang sama telah pulih.
Tindakan yang perlu diambil oleh agensi : Menyebarkan makluman kepada pengguna di Agensi/Kementerian bahawa gangguan capaian aplikasi HRMIS 2.0 dan lain-lain aplikasi telah pulih.
Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi kami melalui : Sistem Pengurusan Meja Bantuan (SPMB)
https://spmb.jpa.gov.my

Pasukan Meja Bantuan HRMIS JPA
Telefon: 03-8321 1400

makluman semasa, 2024

  • Hits: 1882

Hebahan Panduan Pengguna dan FAQ Cetakan Dokumen Opsyen (Kategori A) Sistem Saraan Perkhidmatan Awam di HRMIS

MAKLUMAN SEMASA


Dimaklumkan bahawa fungsi cetakan Dokumen Opsyen Sistem Saraan Perkhidmatan Awam bagi Kategori A: Opsyen Bagi Skim Perkhidmatan Yang Dikekalkan mengikut Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 1 Tahun 2024 telah boleh diakses oleh Pentadbir HRMIS/Pentadbir Sumber Manusia (Modul Profil Perkhidmatan).

Mohon semak lampiran borang opsyen yang telah dicetak, dan sama seperti format lampiran di Pekeliling SSPA. Contohnya seperti tanda (tick) pada Lampiran G3.

Bersama-sama ini disertakan Panduan Pengguna dan FAQ untuk perhatian tuan/puan selanjutnya.

Manual Panduan Pengguna Cetakan Opsyen SSPA

Muat Turun

FAQ Cetakan Opsyen SSPA

Muat Turun

makluman semasa, 2024

Baca selanjutnya: Hebahan Panduan Pengguna dan FAQ Cetakan Dokumen Opsyen (Kategori A) Sistem Saraan Perkhidmatan...

  • Hits: 4214

CAPAIAN PERKHIDMATAN SISTEM APLIKASI HRMIS 2.0 DI JABATAN PERKHIDMATAN AWAM (JPA) TELAH PULIH

Perhatian Kepada:Pengguna HRMIS - Sistem aplikasi JPA seperti HRMIS 2.0 / SPMB / MyKehadiran dan lain-lain.
Tarikh / Masa Mula:24 September 2024 (Selasa) / 12:00 tengahari
Tarikh / Masa Tamat:-
Kerja-kerja / Tujuan / Sebab:Penyenggaraan aplikasi HRMIS 2.0
Kesan kepada pengguna yang terlibat:Gangguan capaian kepada sistem aplikasi HRMIS 2.0 dan aplikasi yang menggunakan capaian ID yang sama telah pulih.
Tindakan yang perlu diambil oleh agensi::Menyebarkan makluman kepada pengguna di Agensi/Kementerian bahawa gangguan capaian aplikasi HRMIS 2.0 dan lain-lain aplikasi telah pulih.
Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi kami melalui:Sistem Pengurusan Meja Bantuan (SPMB)
https://spmb.jpa.gov.my

Helpdesk JPA Telefon:
03-8321 1400

makluman semasa, 2024

  • Hits: 1633

Pengemaskinian Profil Perkhidmatan Pegawai Lantikan Kontrak (INTERIM)

makluman semasa, 2024

  • Hits: 2011