Skip to main content

MAKLUMAN SEMASA

03 Jun 2025


GANGGUAN CAPAIAN PERKHIDMATAN SEMUA SISTEM APLIKASI DI JABATAN PERKHIDMATAN AWAM (JPA) 13 JUN 2025

Perhatian Kepada :

Semua Pengguna:

Gangguan capaian sistem aplikasi JPA seperti Internet / HRMIS 2.0 / MyHRMIS Mobil / Portal JPA / eSila / eSila v2 / SPMB / MyKehadiran dan lain-lain.

Tarikh / Masa Mula : 13 Jun 2025 (Jumaat) / 7:00 petang
Tarikh / Masa Tamat : 13 Jun 2025 (Ahad) / 10:00 malam
Kerja-kerja / Tujuan / Sebab :

Proses naik taraf firmware bagi switch GITN di Data Center JPA 

Kesan kepada pengguna terlibat :

Kesan capaian kepada semua sistem aplikasi dan portal JPA termasuk sistem aplikasi HRMIS 2.0.

Bagi mengelakkan sebarang kesulitan, pengguna dinasihatkan menyelesaikan urusan seperti mencetak eGL sebelum tarikh/masa mula di atas bagi kegunaan kecemasan dan sebagainya.

Tindakan yang perlu diambil oleh agensi : Menyebarkan makluman kepada pengguna di Agensi/Kementerian. 
Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi kami melalui : Sistem Pengurusan Meja Bantuan (SPMB)
https://spmb.jpa.gov.my

Pasukan Meja Bantuan HRMIS JPA
Telefon: 03-8321 1400