GANGGUAN CAPAIAN PERKHIDMATAN SEMUA SISTEM APLIKASI DI JABATAN PERKHIDMATAN AWAM (JPA) 13 JUN 2025
Perhatian Kepada
:
Semua Pengguna:
Gangguan capaian sistem aplikasi JPA seperti Internet / HRMIS 2.0 / MyHRMIS Mobil / Portal JPA / eSila / eSila v2 / SPMB / MyKehadiran dan lain-lain.
Tarikh / Masa Mula
:
13 Jun 2025 (Jumaat) / 7:00 petang
Tarikh / Masa Tamat
:
13 Jun 2025 (Ahad) / 10:00 malam
Kerja-kerja / Tujuan / Sebab
:
Proses naik taraf firmware bagi switch GITN di Data Center JPA
Kesan kepada pengguna terlibat
:
Kesan capaian kepada semua sistem aplikasi dan portal JPA termasuk sistem aplikasi HRMIS 2.0.
Bagi mengelakkan sebarang kesulitan, pengguna dinasihatkan menyelesaikan urusan seperti mencetak eGL sebelum tarikh/masa mula di atas bagi kegunaan kecemasan dan sebagainya.
Tindakan yang perlu diambil oleh agensi
:
Menyebarkan makluman kepada pengguna di Agensi/Kementerian.
Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi kami melalui
:
Sistem Pengurusan Meja Bantuan (SPMB) https://spmb.jpa.gov.my
Pasukan Meja Bantuan HRMIS JPA Telefon: 03-8321 1400