Menu
RSS

You are here:Utama»Makluman Semasa»Video Tutorial MyHRMIS eGL
Makluman Semasa

Makluman Semasa (137)

Pemakluman Berkenaan Pengurusan Cuti Rehat/ Cuti Rehat Khas di HRMIS

Untuk makluman, tiada penutupan menu Permohonan Cuti semasa tempoh Permohonan GCR dan Cuti Dibawa Ke Hadapan serta Jana Kelayakan Cuti.
Pemilik Kompetensi dan Pentadbir Cuti dipohon agar dapat mengambil perhatian berkenaan perkara-perkara berikut:

a) Tiada lagi keperluan untuk melaksanakan Permohonan Cuti serta Permohonan GCR dan Cuti Dibawa Ke Hadapan secara manual menggunakan borang hard copy.
b) Pastikan semua permohonan Cuti Rehat/ Cuti Rehat Khas dan permohonan GCR dan Cuti Dibawa Ke Hadapan dilaksanakan melalui fungsi permohonan dan bukannya melalui fungsi Data Sejarah oleh Pentadbir Cuti.
c) Pastikan semua proses Pindaan/ Pembatalan Cuti dilaksanakan melalui fungsi Pindaan/Pembatalan Cuti dan bukannya melalui fungsi Data Sejarah oleh Pentadbir Cuti.
d) Jadual pelaksanaan bagi Permohonan GCR dan Cuti Dibawa Ke Hadapan serta Menjana Kelayakan Cuti adalah mengikut kesesuaian agensi masing-masing.

 

Baca Selanjutnya...

Notis Pemakluman : Penambahbaikan Fungsi Pelaksanaan Transaksi SKT Dan LNPT Bagi Anggota Bukan Perkhidmatan Awam (ABPA)

Perhatian kepada:

Semua Agensi Pengguna HRMIS

Penambahbaikan:

Pewujudan dan Pengemaskinian Maklumat Anggota Bukan Perkhidmatan Awam (ABPA)

Keterangan:

Sukacita dimaklumkan bahawa fungsi ABPA telah diwujudkan di HRMIS bagi membolehkan ABPA mengambil tindakan transaksi di dalam HRMIS.

 

Pentadbir HRMIS Agensi/ Kementerian perlu mewujudkan dan mengemaskini maklumat ABPA melalui fungsi:

 

Pentabiran Sistem -> Penyelenggaraan Rekod->

APBA -> Cari/ Tambah Rekod ABPA

(Sila Rujuk Lampiran)

 

Bagi tujuan penggunaan penambahbaikan  ini, Pentadbir HRMIS Agensi perlu mewujudkan dan mengemaskini maklumat peribadi, maklumat perkhidmatan, maklumat peranan serta mengaktifkan ID ABPA di dalam Aplikasi HRMIS 2.0 sebelum menggunakan fungsi pelaksanaan transaksi SKT dan LNPT bagi ABPA tersebut.

 

Lampiran Manual Pengguna:

Seperti di lampiran
(KLIK UNTUK MUAT TURUN)

Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi kami melalui:  

Talian telefon : 03-83211400

 

Baca Selanjutnya...
Subscribe to this RSS feed